Retouren en Garantie


 

Hoe vraag ik een retour aan als ik een product niet naar verwachting is?

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom je de bestelling niet wilt hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. De kosten voor retourkosten naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, stuur het product dan naar ons toe met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 10 werkdagen na binnenkomst van je retour terugstorten, mits het product in goede orde ontvangen is.

Mocht het product beschadigd zijn of is de verpakking beschadigd, dan kunnen we waardevermindering op het product doorberekenen tot 100%. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Producten die maatwerk betreffen vallen buiten de 14 dagen retourregeling.

Het herroepingsrecht is van toepassing op consumentenaankopen, niet op zakelijke aankopen.

Stuur ons een email op klantenservice@intercomdiscounter.nl en vermeldt het ordernummer.
 

Het product is defect, heb ik recht op garantie?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie.
 
Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt.
Indien je tijdig contact met ons opneemt, zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.
Mochten wij het product onverhoopt niet meer kunnen leveren, dan krijg je een vouchercode.
 
Stuur ons een email op klantenservice@intercomdiscounter.nl en vermeldt het ordernummer.
 

Wat gebeurt er nadat ik een retour binnen de bedenktijd aangevraagd heb?

Je krijgt binnen een dag per mail een bevestiging van jouw aanvraag.

Stuur via een zelf gekozen bezorgdienst het pakketje naar ons toe:

INTERCOMDISCOUNTER

Jan Matthijssenlaan 61

3232ED Brielle

Zorg dan wel voor een track en trace.

Wij verwerken bij binnenkomst jouw retour, dit kan bij drukte maximaal 10 werkdagen duren. Als het pakketje in originele verpakking en zonder gebruikssporen bij ons aankomt, dan crediteren wij het volledige bedrag van de geretourneerde producten. Dit zal door onze betalingsserver Mollie overgemaakt worden.

 

Wat gebeurt er nadat ik een garantie retour aangevraagd heb?

Soms heeft onze technische dienst eerst nog wat aanvullende vragen, normaliter krijg je binnen een dag per mail een bevestiging van jouw aanvraag.

Na binnenkomst zal de technische dienst het product uitvoerig testen. Als het defect gevonden wordt, dan wordt het product vervangen en naar je toegestuurd.

Als we geen defect kunnen constateren, dan neemt de technische dienst contact met je op. We verwerken jouw garantie retour doorgaans binnen 10 werkdagen.

 

Mijn product is echt kapot, kan ik alvast een nieuw product bestellen en krijg ik dan mijn geld terug als jullie het defecte product verwerkt hebben? 

Dat kan. Wel moet je dit duidelijk op het in de email vermelden. Bij binnenkomst van jouw product testen wij uiteraard het product en als blijkt dat deze defect is, crediteren we het bedrag van het product.

 

Ik weet niet zeker of mijn product kapot is, wat kan ik doen?

Bij twijfel raden wij je aan om contact met ons op te nemen via klantenservice@intercomdiscounter.nl of kan je bellen: 085-7737664 (op werkdagen tussen 8-17 uur).

 

Ik wil een product ruilen, kan dat?

Dat is geen probleem. Je kan dit aangeven in de email via klantenservice@intercomdiscounter.nl.

 

Wat kan ik doen als ik een klacht heb?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@intercomdiscounter.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil hier aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Klik hier voor dit ODR-platform. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Zie hier onze algemene voorwaarden.

Compare
Compare ×
Vergelijken Doorgaan met winkelen